16 Lip

SEO witryn mobilnych – 9 kroków do optymalizacji pod kątem większej liczby konwersji w 2018 roku

Rok 2018 będzie przełomowym rokiem w historii SEO, ponieważ Google ogłosił, że w tym roku przejdzie na “pierwszy mobilny indeks”. Rankingi witryn, po wdrożeniu indeksu, będą miały wpływ na mobilność witryny.

Jeśli więc Twoja witryna mobilna nie jest tak dobra, jak jej wersja na komputery stacjonarne, możesz spróbować wprowadzić do niej poprawki. W tym przewodniku omówię 9 kroków, które pomogą zoptymalizować witrynę pod kątem SEO dla komórek w 2018 r., Dzięki czemu zyskasz lepszą widoczność online i więcej konwersji. Przeczytajmy dalej.

Nieustannie poprawiaj szybkość ładowania strony

Szybkość wczytywania strony jest ważna na wszystkich platformach, ale zwiększa różnorodność witryn mobilnych. Idealny czas wczytywania strony dla witryny mobilnej wynosi mniej niż 3 sekundy. Google oferuje narzędzie TestMySite, za pomocą którego możesz uzyskiwać przydatne opinie na temat szybkości ładowania strony w swojej witrynie komórkowej.

Kilka typowych wskazówek, które pomagają w rozwiązywaniu problemów, które rozrastają czas ładowania stron mobilnych, to:

  • Minify CSS.
  • Użyj pamięci podręcznej przeglądarki.
  • Zoptymalizuj obrazy.
  • Użyj kompresji obrazu.
  • Pozbądź się JavaScript i CSS z blokowaniem renderowania.

site-speed

Polecam również sprawdzenie zachowania i szybkości witryny w Google Search Console, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat szybkości strony na swojej stronie. Wraz z rozwojem 4G, oczekiwania na super szybkie ładowanie stron internetowych będą wzrastać, więc powolne ładowanie stron będzie trudne do konwersji.

Skoncentruj się na przyjazności dla urządzeń przenośnych

Dużo mówi się o wyborze “właściwych” konfiguracji mobilnych (responsywne projekty, osobne adresy URL, dynamiczne serwowanie itp.). Podczas gdy istnieją zalety i wady każdego, nie ma nic drastycznie odmiennego pod względem mobilnego SEO dla każdego.

Zamiast konfiguracji mobilnej należy skupić się na wyeliminowaniu problemów związanych z mobilnością witryny.
Tutaj pomaga narzędzie Google Mobile Friendly Test. Ten przewodnik Moz, mimo że ma kilka lat, wciąż jest jednym z najlepszych zasobów, które pomogą Ci w testach mobilnych.

Indeksowanie aplikacji

Wiele marek integruje swoją stronę i zawartość aplikacji. Dla nich istnieje powód, aby inwestować wysiłki w indeksowanie aplikacji. Koncepcja nie jest bardzo stara, ale zaczęła się pojawiać w zaawansowanych rozmowach mobilnych SEO. Mówiąc wprost, indeksowanie aplikacji faktycznie wykonuje SEO dla Twojej aplikacji mobilnej.

Oto podstawowe zasady indeksowania aplikacji.

  • Naprawianie błędów indeksowania.
  • Indeksowanie jak największej liczby stron aplikacji.
  • Korzystanie z badań słów kluczowych w celu projektowania i tworzenia treści aplikacji.
  • Eliminowanie negatywnych czynników, takich jak nakładające się reklamy pełnoekranowe i niedopasowanie zawartości.

app-indexing

Zaangażuj użytkowników dzięki zintegrowanemu marketingowi telefonicznemu i SMS-owi

Możesz kierować swoimi potencjalnymi klientami za pośrednictwem ścieżki sprzedaży, tworząc kompletną mapę podróży dla klientów skoncentrowaną na komórce. E-mail marketing, na przykład, staje się pierwszym punktem, kierującym potencjalnych klientów do strony mobilnej.

Podaj przycisk, który umożliwia użytkownikom “wysłanie tekstu” na bezpłatny numer na spotkania, bezpłatne cytaty itp. Na stronie internetowej w celu generowania leadów za pośrednictwem SMS-ów.

Następnie zespół sprzedaży i marketingu może przejąć i przekształcić wykwalifikowanych potencjalnych klientów w klientów.

Google AMP

W 2016 r. Google wdrożył projekt AMP (Accelerated Mobile Pages), aby strony internetowe stały się przyjazne dla urządzeń przenośnych. Od tego czasu minęły prawie 2 lata, a pierwsi użytkownicy AMP już skorzystali z tych korzyści. Jeśli jeszcze jej nie użyłeś, teraz jest czas.

Podanie pełnego wyjaśnienia, w jaki sposób zaimplementować AMP dla twojej witryny, nie wchodzi w zakres tego artykułu. Jednak tutaj jest całkiem obszerny zasób, aby zacząć z nim.

Google AMP obsługuje teraz ponad 2 miliardy stron internetowych i 900 000 domen, a czas, abyś stał się częścią tego samego. Zastanów się, czy uczestniczysz w jednym z nierozstrzygniętych targów AMP w 2017 roku, by zagłębić się w całą gamę technologii.

Google-amp

Zoptymalizuj swoją witrynę mobilną pod kątem lokalnego SEO

Większość początkowych działań SEO związanych z urządzeniami mobilnymi będzie ukierunkowana na optymalizację witryny pod kątem lokalnych słów kluczowych. Oto kilka rzeczy do zrobienia.

  • Używanie nazwy miasta i stanu w tagu tytułu, H1, adresu URL, metaopisów i obrazów alt może zwiększyć liczbę konwersji.
  • Umieść Mapę Google wskazującą Twoją stronę lokalną Google Plus.

Popraw UX swojej witryny

Stworzenie responsywnej witryny nie jest końcem gry gotowości na urządzenia mobilne. Musisz stale zwiększać komfort użytkowników, by zwiększyć zaangażowanie, a co za tym idzie liczbę konwersji.

Dwie trzecie ruchu mobilnego nie pozwala na pliki cookie stron trzecich. Może to być koszmarem śledzącym skuteczność Twojej witryny mobilnej. Dlatego warto z wyprzedzeniem korzystać z oprogramowania analitycznego, zwłaszcza tych, które mogą wykorzystywać własne pliki cookie do śledzenia użytkowników witryny.

Narzędzia takie jak ClickTale i Hotjar pomagają w mapach ciepła i odtwarzaniu sesji, oprócz śledzenia ruchów mobilnych, takich jak szczypanie, powiększanie, stukanie, podwójne stuknięcie, przewijanie i pochylanie. Ponieważ zachowanie użytkowników na urządzeniach przenośnych może znacznie różnić się od tego na komputerze, rozsądne jest zrozumienie wzorców korzystania i poprawa komfortu korzystania z urządzeń mobilnych.

Szukanie głosowe

Raport Trendów Internetowych w 2016 roku wyraźnie podkreślił, w jaki sposób wyszukiwarka głosowa podążała w kierunku gwiazd, a rok 2017 dobrze ją zaprezentował. Do 2020 r. Wyszukiwania głosowe mogą stanowić dużą część globalnych wyszukiwań.

Wyszukiwanie głosowe przypomina konwersację, dlatego zapytania są dłuższe niż zapytania wyszukiwarek na komputerach. Wymaga to przejścia w kierunku długiego ogona + słowa kluczowe (znak + oznacza dodanie słów, które sprawiają, że słowo kluczowe jest bardziej odpowiednie do wyszukiwania głosowego).

Pytania stanowią ogromny procent słów kluczowych związanych z wyszukiwaniem głosowym. Sugerowane słowa kluczowe Google (blok od 6 do 8 fraz na końcu strony z wynikami) są dobrym źródłem.

Szukaj słów kluczowych z długim końcem w Google Search Console, które według Ciebie będą dobrze pasować do wyszukiwania głosowego.

voice-search

Zarejestruj formularze

Sądzisz, że możesz wrzucić formularz subskrypcji lub rejestracji do użytkowników witryny mobilnej. Cóż, faktem jest, że 86% użytkowników nie lubi wyskakujących okienek, a 23% nie konwertuje nawet po zarejestrowaniu. A to głównie z powodu źle zaprojektowanej formy.

Dlatego też podczas projektowania formularzy rejestracji lub logowania do swojej witryny mobilnej lub aplikacji pamiętaj o tych rzeczach.

  • Użyj sprawdzania poprawności w czasie rzeczywistym, aby pomóc użytkownikom w szybszym wypełnianiu formularzy.
  • Ogranicz liczbę pól do minimum.
  • Daj im opcję, aby hasło było widoczne podczas pisania, aby uniknąć frustracji z powodu złego wpisania hasła.
  • Poproś o e-mail lub numer telefonu komórkowego zamiast nazw użytkowników, których zapomną.

Kilka ostatnich słów

Największą nowiną na rok 2018, z punktu widzenia SEO, jest uruchomienie pierwszego mobilnego indeksu Google. Najlepszą decyzją, którą możesz podjąć na swojej stronie, jest uczynienie go tak przygotowanym, jak to tylko możliwe na wielką zmianę.

Wskazówki omówione w tym przewodniku ułatwią Ci mobilną optymalizację SEO i pomogą w ulepszeniu konwersji w tym procesie.

ŹRÓDŁO