10 Lip

Google: Dzielenie lub scalanie witryny może powodować miesiące niestabilnych rankingów wyszukiwania

John Mueller z Google’a ujawnił, że dzielenie witryny na dwie lub więcej witryn lub łączenie wielu witryn może spowodować niestabilne miesiące w wynikach wyszukiwania.
Ten wątek pojawił się na niedawnym spotkaniu Google Webmaster Central, w którym właściciel witryny został zapytany o najlepszy sposób na podzielenie witryny podczas przenoszenia treści ze starej witryny do nowej.

“Chcę przenieść niektóre treści francuskiej strony internetowej do nowej. Chciałbym również stworzyć nową witrynę wielojęzyczną; ręcznie tłumaczyć treść na wiele języków. Jaka jest twoja rada, aby zrobić to tak czysto, jak to możliwe? “

Zanim zapoznał się z technicznymi szczegółami dzielenia strony internetowej, Mueller poinformował właściciela witryny o trudnościach, jakie Google napotkało podczas przetwarzania zmian.
To nierealne, twierdzi Mueller, oczekując, że treść z istniejącej witryny utrzyma bieżące rankingi wyszukiwania podczas przenoszenia do nowej witryny.
Właściciel witryny może czekać kilka miesięcy, zanim ranking wyszukiwania zacznie się uspokajać po takiej zmianie, a nawet wtedy nie jest pewne, jaki będzie ostateczny wynik.

Mueller nie koniecznie odradzał podział strony. W niektórych przypadkach może to być dobry ruch, ale przy monitorowaniu rankingów wyszukiwania wymagana jest cierpliwość.
Możesz zobaczyć pełną odpowiedź Muellera w poniższym filmie, zaczynając od znaku 44:07.

“Myślę, że to, co robisz, to dzielenie istniejącej strony internetowej i rodzaj brania udziału w tej treści i umieszczanie jej na innej stronie.
Myślę, że najważniejszą rzeczą, o której musisz pamiętać, jest to, że kiedy dzielisz witrynę lub łączysz witrynę, znacznie trudniej nam ją przetworzyć w porównaniu do zwykłej witryny. Więc to jest coś, w czym chciałbym pójść z oczekiwaniem, że wszystko zajmie trochę czasu, i nie jest całkowicie jasne, jaki będzie ostateczny stan.

Jeśli podzielisz pewną treść z jednej strony i umieścisz ją na nowej stronie internetowej, czy to oznacza, że nowa strona będzie uzyskiwać tyle kliknięć i wyświetleń, ile uzyskała stara witryna? Prawdopodobnie nie, prawdopodobnie będzie różnica. Jeśli dodajesz nowe treści do nowej witryny, to i tak zauważysz różnice. Myślę, że z punktu widzenia oczekiwań warto pamiętać, że nie jest to banalna zmiana, przynajmniej dla większej witryny. Musisz więc być cierpliwy.

Jeśli chodzi o to, co musisz zrobić, to przede wszystkim upewnij się, że masz przekierowania skonfigurowane dla poszczególnych stron ze starego do nowego. Jeśli chodzi o wewnętrzne linki do starej strony internetowej i nowej strony internetowej, możesz to również pokryć. Tak więc, na przykład, jeśli ktoś powiązany z jedną z tych stron wewnętrznie w witrynie, upewnij się, że wewnętrzny link wskazuje na nową witrynę. Tak więc mamy naprawdę wszystkie sygnały, które mówią nam, że “ten element treści został przeniesiony na tę stronę i powinniśmy go zindeksować jako tę stronę internetową”.

Sądzę więc, że to najważniejsza rzecz z technicznego punktu widzenia. Aby nowa strona internetowa była wielojęzyczna, uważam, że w każdym razie jest to świetna rzecz, a ja po prostu upewnię się, że masz poprawnie skonfigurowany hreflang dla tych stron. Zwykle jest to mniej skomplikowane, jeśli nie masz wielu różnych wersji językowych, ale ogólnie jest to coś w rodzaju standardu w dzisiejszych czasach. Wiele osób ma takie rzeczy skonfigurowane.
Myślę, że to dobry ruch, po prostu musisz być cierpliwy. “

 

                    ŹRÓDŁO

[Głosów:0    Średnia:0/5]