19 Sie

Czym jest afiliacja i po co się ją stosuje?

Klikasz w banery reklamowe znajdujące się na stronach internetowych? W takim razie należysz do mniejszości, ponieważ według badań korzysta z nich tylko co tysięczny użytkownik internetu. Dodatkowo powszechne stały się wtyczki do przeglądarek internetowych blokujące banery reklamowe. Dla użytkownika sieci to oczywiście znaczna wygoda, dla właściciela serwisu internetowego już niższe zyski.

Sposobów zarabiania w Internecie jest naprawdę bardzo dużo – niektóre są mniej, inne bardziej skuteczne. Wśród nich też warto wiedzieć o marketingu afiliacyjnym. Afiliacja polega ogólnie na kompleksowej współpracy w zakresie programów partnerskich. Jest to taka forma reklamy w Internecie, która polega na generowaniu wejść na stronę internetową lub na sprzedaży ich przez afiliantów, którymi są witryny internetowe. Za wejścia reklamodawca płaci ustaloną prowizję, jednocześnie też można osiągnąć dzięki nim satysfakcjonujące wyniki nawet wtedy, gdy zasięg oddziaływania serwisu nie jest szeroki.

Sprawdź nas: zarządzanie projektami informatycznymi

Korzyści marketingu afiliacyjnego:

  • szeroki zakres miejsc, w których można publikować reklamę – nieraz to setki czy tysiące różnych witryn, zatem można dotrzeć w ten sposób do precyzyjnie określonych odbiorców, co poprawia skuteczność reklamy
  • płatności wyłącznie za uzyskane efekty – nie trzeba płacić za te działania, które nie dały satysfakcjonujących rezultatów
  • możliwość optymalizacji budżetu marketingowego
  • kontrola witryn partnerskich – Afiliantów
  • dywersyfikacja – znacznie więcej możliwości niż korzystanie z tradycyjnych banerów reklamowych
  • łatwość modyfikacji przekazu reklamowego, dzięki dostępowi do panelu administracyjnego można robić to samodzielnie

W zakresie marketingu afiliacyjnego stosuje się różne metody rozliczeń, to między innymi:

  • CPA – cost per action, czyli koszt za akcję
  • CPC – cost per click, koszt za kliknięcie
  • CPL – cost per lead, płatność za dane kontaktowe
  • CPS – cost per sale, płatność za sprzedaż

Zatem korzystanie z kampanii w ramach marketingu afiliacyjnego to możliwość ich maksymalnego indywidualnego dopasowania praktycznie pod każdym względem – zarówno produktu czy usługi, jak i założonych kosztów. Plusem jest oczywiście możliwość personalizacji kampanii reklamowej, dlatego też znacznie podwyższa to jej skuteczność, a niskim kosztom sprzyja opcja płatności wyłącznie za uzyskane rezultaty, nie trzeba płacić więc z góry za coś, co może nie okazać się trafionym rozwiązaniem marketingowym.

W przyszłości planujemy wprowadzić opcję afiliacji w serwisie internetowym http://Travel-Team.Info. O pracach w tym kierunku będziemy informować na bieżąco.

[Głosów:0    Średnia:0/5]